4-1-2024

Met trots maakt Sunrise Medical, wereldwijd marktleider in hoogwaardige mobiliteitsproducten, bekend dat twee nieuwe producten in de prijzen zijn gevallen bij de THIIS Retailers’ Choice of the Year Awards 2023 van THIIS MAGAZINE uit het Verenigd Koninkrijk. De felbegeerde prijzen werden toegekend aan de QUICKIE QS5 X, een handbewogen rolstoel, en de Q50 R Carbon, een lichtgewicht opvouwbare elektrische rolstoel.

De THIIS Retailers' Choice of the Year Award is een erkenning voor uitmuntende producten in de mobiliteitssector, waarbij de producten door bedrijfsleiders en dealers zijn gekozen. Bij de selectie van de winnaars wordt gekeken naar innovatie, prestaties en impact op de markt.

Sunrise Medical is vereerd dat zowel de QUICKIE QS5 X handbewogen rolstoel als de Q50 R Carbon, een lichtgewicht opvouwbare elektrische rolstoel, deze prestigieuze prijs heeft gekregen. Dit onderstreept onze inzet om geavanceerde mobiliteitsoplossingen te leveren die het leven van mensen wereldwijd verbeteren.

Lifestyle and Mobility, een vooraanstaande dealer in het VK, heeft de QUICKIE QS5 X gekozen als product van het jaar in de categorie handbewogen rolstoelen. Darren Macey, Business Development Manager bij Lifestyle and Mobility:

“De QUICKIE QS5 X zorgt voor ultiem vouwgemak met FreeFold, een innovatief kruisframe-design waardoor je minder kracht nodig hebt en 40% energie bespaart bij het opvouwen van de rolstoel. Het aluminium boxframe is gemaakt van verhit aluminium uit de 7000-serie. Ze zijn erin geslaagd om het gewicht te verlagen zonder dat dit ten koste is gegaan van het gebruiksgemak, comfort of de uitstraling. QUICKIE heeft een actieve rolstoel ontwikkeld die nu toegankelijker is voor een grotere groep gebruikers.”.

Binnen het segment elektrische rolstoelen is de Q50 R Carbon de nieuwe sensatie in de mobiliteitssector. Daarvoor heeft het product de prestigieuze THIIS Retailers' Choice of the Year Award ontvangen. Voor Ableworld, een toonaangevende dealer, was de Q50 R Carbon de elektrische rolstoel die er dit jaar uitsprong. Rhian Pita, Marketing Manager bij Ableworld:

“Bij Ableworld vinden we het belangrijk om producten te selecteren die niet alleen voldoen aan de eisen van onze klanten, maar ook een nieuwe norm stellen in de branche. De Q50 R Carbon elektrische rolstoel voldoet niet alleen aan deze verwachtingen, maar overtreft deze zelfs.

Dankzij het carbon frame is dit één van de lichtste elektrische rolstoelen in de markt; dit zorgt voor een ongekende wendbaarheid en maakt vervoer van de rolstoel makkelijker dan ooit. Sinds zijn introductie is de Q50 R Carbon uitgegroeid tot de bestverkochte elektrische rolstoel van Ableworld; klanten hebben vertrouwen in het product en zijn er enthousiast over.”

Kijk voor meer informatie over Sunrise Medical en onze bekroonde producten op www.sunrisemedical.nl/persbericht.

Over Sunrise Medical: Sunrise Medical zet zich in om het leven van mensen te verbeteren en is een marktleider op het gebied van innovatie, productie en distributie van hoogwaardige mobiliteitshulpmiddelen en -oplossingen. De belangrijkste producten worden in meer dan 130 landen onder 18 eigen merken verkocht en omvatten handbewogen en elektrische rolstoelen, rolstoelaandrijvingen en -ondersteuningen, scootmobielen, zit- en positioneringssystemen en ADL-hulpmiddelen. Sunrise Medical is gevestigd in 23 landen en heeft wereldwijd meer dan 2.700 medewerkers. Het hoofdkantoor van de groep is gevestigd in Malsch, Duitsland.